Oto mój plan treningowy na miesiąc przed maratonem by Kamil Kalka.

Jak obiecałam – prezentuję mój plan treningowy na miesiąc przed maratonem. Każdy rozpisany przez Kamila miesiąc biegania przyjmuję z rumieńcami na twarzy jakbym czytała menu na własnym weselu 😉 Podskoczyłam nie widząc w nim długich wybiegań. Jest szybko. I taki też będzie ten post – krótko, jasno i na temat z wyjaśnieniem Kamila, jakie cele mają poszczególne treningi. Enjoy!

#1 Trening budujący wytrzymałość szybkościową

15/23/30 sierpnia

Jest to trening szybkościowy na długich odcinkach pozwalający wytrenować w organizmie umiejętność biegania na wysokim zakwaszeniu. Takim sam trening, tylko na różnych dystansach, jest w dniu 23 i 30 sierpnia oraz sprawdzian na 5 km 2 września.

#2 Treningi pozwalające oczyścić organizm z kwasu mlekowego

16/21/25  sierpnia

To treningi tlenowe pozwalające wyczyścić z organizmu kwas mlekowy po wcześniejszych jednostkach treningowych i poprzez reakcje tlenu z węglowodanami podnieść poziom glikogenu w mięśniach, czyli naturalnego paliwa.

#3 Treningi szybkościowe

18/22/29 sierpnia

To treningi tlenowe zakończone pobudzeniem mięśniowym i szybkością, aby przygotować organizm na trening wytrzymałości szybkościowej i poprawić szybkość.

Korzystając z okazji, chciałabym podziękować Tobie, Kamil za dzielne prowadzenie mnie za nogę. To wielka, wielka przyjemność móc relacjonować wszystkie treningi i biegać, co trener nakaże. Niektórzy myślą, że współpraca z trenerem to już high level biegania, fanaberia… Bzdura! Taka biegowa kooperacja to, oprócz planów treningowych, ogromne wsparcie i wielka dawka motywacji. Mój karnet na siłownię został na stałe odłożony na półkę – bez zająknięcia i cienia wątpliwości wybieram opiekę trenerską. Polecam Wam wszystkim, na każdym etapie zaawansowania. Jeśli macie do Kamila pytania – piszcie do niego na FB 🙂 Kamil, dzięki!

Bądź ze mną na:

mamaratonka-facebookmamaratonka-instagram

Kamil Kalka

Srebrny medalista Pucharu Świata na 50 km i szesnastokrotny medalista Mistrzostw Polski w chodzie sportowym. Były trener przygotowania fizycznego Lecha Poznań oraz pasjonat sztuk walki i wojownik MMA. Marzy o tygodniu w kotlinie Kongo tylko z nożem i kompasem w kieszeni, ale na razie swoje pasje realizuje w Lasku Bielańskim. Uważa, że tylko ruch pomoże naszym dzieciom i przyszłym pokoleniom żyć dłużej i zdrowiej.