Dieta biegacza: Szybka sałatka z komosą ryżową

Praca, dom, dzieci, bieganie, blogasek, małżonek… Czasu brak, kucharka ze mnie żadna, oszukiwać Was nie będę, dlatego tak jak zwykle, zamieszczam kolejny super szybki i zdrowy przepis na zdrowe pudełko jedzenia. DQS = 14 w 10 minut!

SKŁADNIKI:

* 1 szklanka komosy ryżowej aka quinoa
* 1 czerwona cebula
* 2 pomidory
* natka pietruszki
* 1/3 szklanki słonecznika
* oliwki (najlepiej z pestką)
* ser feta
* sos winegret (oliwa z oliwek, sok z cytryny lub ocet winny, sól, pieprz lub opcjonalnie z musztardą)

PRZYGOTOWANIE:

  1. Przepłucz kilka razy komosę, zalej 2 szklankami wody i gotuj na średnim ogniu przez ok. 15 min
  2. Wystudzoną komosę wyłóż na dnie talerza, następnie dodaj pokrojonego w kostkę pomidora, następnie cebulę pokrojoną w drobną kostkę, pokruszony ser feta, oliwki, posiekaną natkę pietruszki, posyp uprażonym słonecznikiem.
  3. Zalej sałatkę sosem winegret, gotowe! 

DQS: 12

W – 6 (warzywa, czyli: pomidor, cebula, pietruszka)

O – 2 (owoce: oliwki)

Z – 2 (ziarna: słonecznik

N – 2 (nabiał: ser feta)

P – 2 (pełnoziarniste: komosa ryżowa)

Bądź ze mną na:

mamaratonka-facebookmamaratonka-instagram

Sandra K.

mamaratonka.pl, czyli i mama (2x), i maratonka (7x). O tym jest ten blog, o dwóch wielkich radościach: macierzyństwie i bieganiu. Nie zabraknie tu biegowych porad, zdrowych przepisów i życiowych przemyśleń. mamaratonka.pl to miejsce dla ambitnych mam z pasją, w którym wzajemnie będziemy się inspirować, łamać konwenanse jak życiówki, trzymać dystans i żartować… A przede wszystkim wspierać w tym naszym codziennym słodko-gorzkim chaosie.